هزینه تحصیل در آلمان چقدر است؟


هزینه تحصیل در آلمان چقدر است؟

در سال ۲۰۱۴، ۱۶ ایالت آلمان شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی در همهدانشگاه‌های دولتی آلمان را لغو کردند. این به این معنی است که در حال حاضر دانشجویان داخلی و بین‌المللی دوره کارشناسی می‌توانند به صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی آلمان و تنها با پرداخت هزینه‌های اندک مربوط به هر ترم در این کشور تحصیل کنند.

این فرصت طلایی ممکن است خیلی ادامه نداشته باشد. در دسامبر ۲۰۱۶، ایالت جنوب غربی بادن - وورتمبرگ (Baden-Württemberg) اعلام کرد که از پاییز سال ۲۰۱۷ دریافت دوباره شهریه از دانشجویان غیر اروپایی را از سر خواهد گرفت و این امکان وجود دارد که در سال‌های آینده دیگر ایالات آلمان به دنبال این اقدام ایالت بادن - وورتمبرگ، در قوانین خود تجدید نظر کنند.

دانشگاه آلمان

در حال حاضر، هزینه‌های تحصیلی پایین، آلمان را به یکی از گزینه‌های جذاب دانشجویان آینده‌نگر تبدیل کرده است. همچنین، این کشور پیش از این به عنوان چهارمین مقصد محبوب دانشجویان بین‌المللی در جهان پس از آمریکا، انگلستان و استرالیا رتبه‌بندی شده است.

هزینه‌های زندگی در آلمان

در حالی که برای بسیاری از دانشجویان امکان تحصیل رایگان در آلمان وجود دارد، نمی‌توان از مخارج زندگی در این کشور چشم پوشید. هزینه زندگی در برخی مناطق آلمان گران‌تر از سایر مناطق است _ مونیخ، برای مثال، با هزینه‌های زندگی به طور متوسط ​​۱۰،۸۰۰ € (~ آمریکا ۱۱،۶۴۵ $) در سال، گران‌ترین شهر آلمان برای زندگی است. در مقایسه، به طور متوسط ​هزینه‌های سالانه زندگی در آلمان حدود € ۹۶۰۰ (~ آمریکا ۱۰،۳۵۰ $) است.

اجاره مسکن بزرگ‌ترین هزینه ماهانه شما خواهد بود. هر چند اگر در یک آپارتمان اشتراکی زندگی کنید، هزینه‌ها پایین‌تر خواهد آمد. در این صورت اجاره در هر ماه به طور متوسط ​​€ ۲۹۸ یا ۳۲۰ $ و اقامت در یک پانسیون دانشجویی € ۲۴۰ / یا ۲۶۰ $ در هر ماه است.

دانشگاه آلمان

بر اساس گزارش موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) سایر هزینه‌های زندگی به شرح زیر است:

  • € ۱۶۵ (۱۸۰ $)، مواد غذایی
  • € ۵۲ (۵۶ $) برای لباس
  • € ۸۲ ( ۹۰ $) برای حمل و نقل
  • € ۳۳ (۳۶ $) برای تلفن، اینترنت و تلویزیون
  • € ۳۰ (۳۳ $) برای کار / لوازم مورد نیاز تحصیل
  • € ۶۸ (۷۳ $) برای مخارج مربوط به سرگرمی‌های اوقات فراغت

برای آگاهی از هزینه‌های زندگی در سایر شهرهای مهم آلمان و مقایسه آن‌ها با هزینه‌های متوسط زندگی ​​در شهر محل زندگی، خود وب‌سایت Numbeo می‌تواند کمک خوبی باشد.

دانشگاه آلمان

برای گرفتن ویزا، باید توانایی اثبات درآمد سالانه حدود € ۸۷۰۰ (یا ۹۳۹۰ $ آمریکا) یا ماهانه € ۷۲۵ (۷۸۰ $) را برای پوشش هزینه‌های زندگی خود داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل و مهاجرت آلمان و اخذ ویزا می‌توانید مقاله راهنمای تحصیل در آلمان را ببینید.

همچنین، یکی از پیش شرط‌های ثبت‌نام در دانشگاه‌های آلمان داشتن بیمه درمانی است. اگر بیمه درمانی شما در آلمان معتبر نیست، انتظار می‌رود در هر ماه متحمل پرداخت هزینه‌ای معادل € ۸۰ (۸۶ $) برای بیمه درمانی شوید.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان

اگر چه شما می‌توانید به صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی آلمان در مقطع کارشناسی تحصیل کنید، در هر ترم باید برای هزینه‌های ثبت‌نام و کارهای اداری به طور معمول بیش از ۳۰۰ € (۳۲۰ $) در هر ترم، بسته به دانشگاه، پرداخت کنید.

ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی برای خرید یک سمستر کارت (Semesterticket) شوید که مربوط به هزینه‌های حمل و نقل عمومی با اعتبار شش ماه است - قیمت این کارت بسته به نوع آن متفاوت است. اگر دوره تحصیل شما بیش از حد استاندارد یعنی چهار ترم طول بکشد، ممکن است در هر ترم اضافه، ملزم به پرداخت شهریه‌ای معادل € ۵۰۰ ( ۵۴۰۰ $) شوید.

بیشتر دانشگاه‌ها در آلمان دولتی هستند. موسسات خصوصی معمولا شهریه مربوط به تامین مالی و هزینه‌های خود را چیزی حدود € ۲۰،۰۰۰ (۲۱،۵۶۰ $) برای یک سال دریافت می‌کند.

دانشگاه آلمان

کمک هزینه تحصیلی فدرال (BAföG: Bundesausbildungsförderungsgesetz) برای دانشجویان تبعه آلمان و دانشجویان اتحادیه اروپا و همچنین برخی از دانشجویان خارجی منتخب قابل استفاده است. به طور کلی، این کمک مالی برای افراد زیر ۳۰ سال سن (و کمتر از ۳۵ برای مدرک کارشناسی ارشد) است، اما در شرایط خاص استثنا قائل خواهند شد. این کمک هزینه معمولا در دو بخش ارائه می‌شود، ۵۰٪ آن کمک مالی دولتی است و ۵۰% دیگر به عنوان یک وام بدون بهره با اقساط پرداختی پس از اتمام حداکثر زمان کمک.

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در آلمان

اخذ مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آلمان معمولا رایگان است، اگر به طور مستقیم از کارشناسی وارد مقطع بالاتر شوید. در این مورد هم، هزینه‌های اندک ثبت‌نام و کارهای اداری به علاوه یک کارت (Semesterticket) وجود دارد. شهریه کارشناسی ارشد ناپیوسته، برای کسانی که مدرک کارشناسی خود را از سایر کشورها گرفته باشند در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و ممکن است از € ۵۰۰۰ (۵۴۰۰ $) در هر سال در موسسات دولتی تا € ۳۰،۰۰۰ (۳۲،۴۱۰ $) در دانشگاه های خصوصی آلمان متغیر باشد.

در سطح دکترا هم تحصیل در همه دانشگاه‌ها در آلمان رایگان است، حداقل برای شش ترم اول. مانند تمام سطوح تحصیلی، دانشجویان دکترا نیز برای هزینه‌های جانبی ثبت‌نام و کارهای اداری باید چیزی حدود ۳۰۰ € هزینه کنند.

دانشگاه آلمان

بورس‌های تحصیلی در آلمان

موسسه تبادلات آکادمیک آلمان که به نام DAAD شناخته می‌شود برای دانشجویان آلمانی و بین المللی کمک‌های مالی زندگی و تحصیل رایگان یا با هزینه اندک فراهم می‌کند. بورسیه‌های این موسسه برای تمام سطوح تحصیلی و همچنین دانشگاهیان و پژوهشگران ارائه می‌شود. برای پیدا کردن بورسیه‌های تحصیلی در آلمان، شما می‌توانید کلمات کلیدی (سطوح تحصیلی و رشته مورد نظر) را در موتورهای جستجو وارد کنید.

یکی دیگر از سازمان‌های ارائه دهنده بورسیه، وزارت فدرال آموزش و پژوهش (یا BMBF) است که دارای یک سایت اختصاصی برای ارائه اطلاعات در مورد بورس تحصیلی در آلمان است.

  انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 357

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

دانلود جزوه دینامیک سازه ها

جزوه ۱۰۳ صفحه ای تایپ شده دینامیک سازه ها  دکتر فیوض (دانشگاه خلیج فارس بوشهر) ... ...

دانلود جزوه ماشین آلات

دانلود جزوه ماشین آلات دانشگاه یاسوج ( دکتر مسعود رابطی مقدم ) ... ...

دانلود جزوه دستنویس تحلیل سازه (مدرس امید رسولی

جزوه  دستنویس تحلیل سازه (مدرس امید رسولی) ... ...

ارائه (پاورپوینتی) با موضوع سانتریفیوژ آزمایشگاه خاک

ارائه (پاورپوینتی) با موضوع سانتریفیوژ آزمایشگاه خاک

51 اسلاید، حاوی کلیات (به زبان فارسی)، سنسورگذاری، نمونه سازی و بخشی از خروجی‌های دستگاه سانتریفیوژ   منابع مورد استفاده: •Milad Aghamolaei, Alireza SaeediAzizkandi, Abbas Ghalandarzadeh,Evaluation of fault rupturepropagation through earth dams subjected to reverse ... ...

دانلود جزوه آزمایشگاه بتن

جزوه آزمایشگاه بتن به همراه آشنایی با روش های گزارش نویسی و طرح اختلاط با مثال(مهندس اصغر قلی زاده) ... ...

دانلود تحقیق توان و جذر

دانلود تحقیق توان و جذر

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (توان و جذر) را تهیه فرمایید. قسمتی از متن :   ‏توان و جذر ‏توان ‏توان‏ عملگری در ریاضی است که به صورت an ‏نوشته می‌شود، به a ‏پایه‏، و به n ‏هم ‏توان‏ یا ‏نما‏ یا ‏قوه‏ می‌گویند. وقتی n ‏عددی صحیح ‏باشد، پایه، n ... ...

دانلود جزوه تحلیل سازه 2 دانشگاه امیرکبیر استاد بنازاده

دانلود جزوه تحلیل سازه 2 دانشگاه امیرکبیر استاد بنازاده

جزوه + اسلایدهای تحلیل سازه 2 برای دانلود دانشگاه: صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) استاد: دکتر مهدی بنازاده فرمت: PDF پی دی اف - PPTX پاورپوینت نوع: تایپ شده کیفیت: بسیار عالی رشته: مهندسی عمران حجم: 105 مگابایت دانلود نمونه ... ...

دانلود پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - بکهو لودر

دانلود پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - بکهو لودر

در این پروژه پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - بکهو لودر در31 اسلاید به طور کامل و جامع همراه با تصاویر و شکل های مربوطه طبق مندرجات زیر ارایه شده است: 1- تعریف بکهو لودر 2- تصویر به همراه مشخصات دستگاه 3- افزایش کارآیی و قابلیت این دستگاه : 4- بخش های تشکیل ... ...

گزارش کار محاسبه ویسکوزیته مایعها و محلولها

گزارش کار محاسبه ویسکوزیته مایعها و محلولها

محاسبه ویسکوزیته مایعها و محلولها   تئوری: مایعها و محلولها مانند گاز ها به هنگام جاری شدن مقاومتی از خود نشان می دهند که تحت عنوان ویسکوزیته با نا روانی مطاله می شود. برای محابه ویسکوزیته می توان از وسیله ای به نام کاپیلار استفاده کرد. برای محسبه ویسکوزیته آب ، ابتدا ... ...

دانلود تحقیق در مورد معماری مدرن متاخر

دانلود تحقیق در مورد معماری مدرن متاخر

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل :  powerpoint (.ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 53 اسلاید  قسمتی از متن powerpoint (.ppt) :    معماری مدرن متاخر www.parsdigishop.ir 1 دوره معماری مدرن متاخر را می توان از بعد از ... ...

دانلود جزوه اجزا محدود دانشگاه شریف استاد خویی

دانلود جزوه اجزا محدود دانشگاه شریف استاد خویی

جزوه عالی اجزا محدود (المان محدود) آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر خویی فرمت: PDF پی دی اف - قابل اجرا بر روی هر نوع سیستم و دستگاه کیفیت: بسیار عالی تعداد صفحات: 212 رشته: مهندسی عمران حجم: 58.6 مگابایت دانلود نمونه ... ...

دانلود جزوه icdl

جزوه 50 صفحه ای کامپیوتر ویژه آزمونهای استخدامی ... ...

پاورپوینت معماری روم و معماری بیزانس ( روم شرقی ) در 56 اسلاید

پاورپوینت معماری روم و معماری بیزانس ( روم شرقی ) در 56 اسلاید

قسمت هایی از محتوا و فهرست برای تخفیف در خرید این فایل کلیک کنید برای تخفیف در خرید این فایل کلیک کنید پاورپوینت معماری روم56 اسلاید... قصر بزرگ بیزانس نمونه ای از معماری دوره بیزانس نمونه هایی از نحوه مسقف کردن بناهای بیزانس موزائیک کاری: کلیسای ایاصوفیه: پلانهای ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت ابنیه سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت ابنیه سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت ابنیه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک کلیه ضرایب فهرست ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما