جزایر هاوایی، زیباترین جزایر جهان


جزایر هاوایی، زیباترین جزایر جهان

مجمع‌الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام، پنجاهمین ایالت آمریکا است. مرکز این ایالت شهر هونولولو است. جزایر اوآهو (Oahu)، مائویی (Mauii)، کائوآیی (Kauai)، لانایی (Lanai)، مولوکای (Molokai)، نیهاو (Niihau)، کاهولاوی (Kahoolawe) و هاوایی، هشت جزیره‌ی اصلی این مجمع‌الجزایر هستند. جزیره‌ی هاوایی با وسعت ۸۱۵۰ کیلومترمربع، بزرگ‌ترین و جزیره‌ی غیرمسکونی کاهولاوی با ۱۲۵ کیلومترمربع وسعت، کوچک‌ترین آنها است. برای نامیدن جزیره‌ی بزرگ‌تر از عنوان بیگ‌ آیلند استفاده می‌کنند تا با نام ایالت اشتباه گرفته نشود.

هاوایی

در این جزایر زیبا می‌توانید از جذاب‌ترین چشم‌اندازهای طبیعی و ساحلی دیدن کنید، موج‌سواری را امتحان کنید و با فرهنگ بومیان منطقه از نزدیک آشنا شوید. آشپزی منحصربه‌فرد و غذاهای محلی منطقه را به هیچ وجه نباید از دست بدهید.

گردشگران اجازه‌ی ورود به شش جزیره از هشت جزیره‌ی بزرگ هاوایی را دارند. هر کدام از این جزایر تجربه‌ای جذاب و متفاوت برای گردشگران رقم می‌زنند.

کدام جزیره‌ی هاوایی را ببینیم؟

هر کدام از جزایر هاوایی که از نظر وسعت و جمعیت، با هم کاملا متفاوت هستند، جاذبه‌های گردشگری متعددی دارند.

جزیره‌ی اوآهو، شلوغ‌ترین و پرجمعیت‌ترین جزیره و میزبان پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایالت یعنی هونولولو است. در این جزیره، تجربیات و فعالیت‌های تفریحی متنوعی در انتظار گردشگران است؛ از ساحل دیدنی و مشهور وایکیکی و بندر پرل هاربر (Pearl Harbour) گرفته تا سواحل شمالی (North Shore).

جزیره‌ی مائویی به خاطر چشم‌اندازهای نفس‌گیر ساحلی شهرت دارد. تجربه‌ی فراموش‌نشدنی رانندگی در جاده‌ی Road to Hana و تماشای طلوع آفتاب بر فراز آتشفشان Haleakala، از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به این جزیره هستند. مهم‌ترین شهر توریستی این جزیره، شهر لاهاینا (Lahaina) است.

جزیره‌ی کائوآیی مقصدی مناسب برای کسانی است که به دنبال آرامش هستند و می‌خواهند از هیاهو و شلوغی جزایر پرجمعیت اطراف دوری کنند. فعالیت‌های تفریحی جذابی در این جزیره برای گردشگران در نظر گرفته شده است از جمله زیپ‌لاین بر فراز جنگل و قایق‌سواری در کنار صخره‌های زیبای ساحلی.

هاوایی

جزیره‌ی هاوایی یا بیگ آیلند (Big Island)، جاذبه‌های طبیعی متنوعی دارد؛ از قله‌های پوشیده در برف گرفته تا پارک ملی کوه‌های آتشفشان.

جزیره‌ی کوچک و روستایی لانایی، یک سفر کوتاه با فرابر تا جزیره‌ی مائویی فاصله دارد. در لانایی، لذت زندگی در یک جزیره‌ی کوچک و خاص را تجربه خواهید کرد. بیشتر جمعیت این جزیره را نوادگان کارگرهای کشاورزی تشکیل می‌دهند که با تلاش خود، این جزیره را در اوایل قرن بیستم به بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی آناناس در دنیا تبدیل کرده‌اند.

مولوکایی آخرین جزیره‌ی مسکونی هاوایی است که امکانات مدرن اقامتی برای گردشگران ندارد. در این جزیره می‌توانید لذت اقامت در کنار مرتفع‌ترین آب‌سنگ‌های ساحلی هاوایی و بلندترین صخره‌های ساحلی دنیا را تجربه کنید.

کجا ساحل خوب پیدا کنیم؟

همه‌ی گردشگرانی که به هاوایی سفر می‌کنند، به محض ورود، اول از همه سراغ ساحل را می‌گیرند. سواحل متعدد و متنوعی برای گشت‌وگذار در هاوایی وجود دارد؛ از ساحل شلوغ و توریستی وایکیکی گرفته تا سواحل دنج و پناهگاه‌های ساحلی در جزیره‌های کوچک.

هاوایی

بازدید از همه‌ی ساحل‌ها برای عموم امکان‌پذیر است. ساحل ماکنا (Makena) در مائویی، ساحل پواپو (Poipu) در کائوآیی، ساحل شنی سیاه پونالو (Punaluu) در هاوایی و ساحل لانیکای (Lanikai) در اوآهو را از دست ندهید.

چه فعالیت‌های تفریحی ماجراجویانه‌ای در هاوایی وجود دارد؟

فعالیت‌های ماجراجویانه و ورزش‌های مختلف، چه آبی و چه زمینی، در جزایر هاوایی تنوع زیادی دارند و برای سطح آمادگی بدنی مختلفی طراحی شده‌اند. تقریبا در تمام جزیره‌ها امکان غواصی و موج‌سواری وجود دارد. ساحل شگفت‌انگیز نا پالی (Na Pali) در کائوآیی بهترین مکان برای لذت بردن از انواع ورزش‌های آبی است.

هاوایی

موج‌سواران ماجراجو می‌توانند در ساحل شمالی اوآهو، مهارت‌های خود را به رخ بکشند. رقابت‌های موج‌سواری زیادی در این ساحل برگزار می‌شود. اگر می‌خواهید کمی از ورزش‌های آبی فاصله بگیرید، اسب‌سواری، تورهای آف‌رود یا پیاده‌‌گردی در دیدنی‌ترین مسیرهای پیاده‌روی دنیا را امتحان کنید. در پارک ملی آتش‌فشان‌های هاوایی می‌توانید از آتشفشان‌های خاموش و فعال دیدن کنید.

هاوایی

چی بخوریم؟

آشپزی در جزایر هاوایی، ترکیبی از فرهنگ‌های غذایی متفاوت است. مشهورترین غذاهای هاوایی در واقع ترکیبی از آشپزی بومی، چینی، پرتغالی و آمریکایی هستند. بیشتر رستوران‌ها غذاهای دریایی لذیذ و ترکیب چشم‌نوازی از میوه‌های گرمسیری را در کنار سایر غذاها سرو می‌کنند.

هاوایی

برای اینکه در مورد محصولات داخلی جزیره یاد بگیرید و از آن‌ها لذت ببرید، می‌توانید به بازارچه‌های کشاورزی Hilo و KCC سر بزنید.

یکی از بهترین غذاهایی که در سفر به هاوایی نباید آن را از دست بدهید، لوکوموکو (loco moco) نام دارد. این غذا برنج سفید است که در کنار همبرگر، نیمرو و آب گوشت سرو می‌شود. غذای مشهور دیگر هاوایی، موسوبی (musubi) نام دارد که گوشت گریل‌شده در کنار جلبک دریایی و برنج است. از دیگر غذاهای محلی هاوایی می‌توان به poke (نوعی غذای دریایی)، kalua pig، و poi اشاره کرد.

چطور جزیره‌ را بگردیم؟

کرایه‌ی اتومبیل یکی از بهترین روش‌ها برای گشت‌وگذار کامل در جزیره است. اما باید مواظب باشید که حواس‌تان را کاملا به جاده جمع کنید و مجذوب چشم‌اندازهای بی‌نظیر اطراف جاده نشوید.

برای سفر بین جزیره‌ها، معمولا پروازهای مرتب و کوتاه وجود دارد که بیشتر آن‌ها بسیار کوتاه و فقط شامل تیک‌آف و لندینگ هستند. پرواز، تنها راه برای سفر بین جزیره‌ها است. قایق‌های خصوصی و چارتر و فرابرهای بین جزایر مائویی و لانای استثنا هستند.

هاوایی

کجا اقامت کنیم؟

مراکز اقامتی متعددی در این جزایر وجود دارد که با توجه به بودجه‌تان می‌توانید هر کدام را که مناسب‌تر است انتخاب کنید. اقامتگاه‌های لوکس، امکانات کاملی از قبیل استخرهای زیبا، دسترسی مستقیم و خصوصی به ساحل، اسپاهای مجهز و... دارند. با این حال، مراکز اقامتی ارزان‌تر هم در هاوایی پیدا می‌شود.

هاوایی

هتل‌های زنجیره‌ای عادی و متل‌های قدیمی از دیگر مراکز اقامتی هاوایی هستند. خانه‌های استیجاری و مهمان‌خانه‌های کوچک، می‌توانند اقامتگاه خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای باشند. اگر می‌خواهید بیشترین لذت را از طبیعت ببرید، مکان‌های زیادی برای کمپ و اقامت در دل طبیعت و خوابیدن زیر نور ستاره‌ها وجود دارد.

سخت‌ترین بخش سفر به جزایر هاوایی، سوار شدن هواپیمای برگشت به خانه و خداحافظی کردن با بهشت روی زمین است.

  انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 483

دیدگاه های کاربران (0)

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

دانلود جزوه icdl

جزوه 50 صفحه ای کامپیوتر ویژه آزمونهای استخدامی ... ...

دانلود جزوه آزمایشگاه بتن

جزوه آزمایشگاه بتن به همراه آشنایی با روش های گزارش نویسی و طرح اختلاط با مثال(مهندس اصغر قلی زاده) ... ...

دانلود تحقیق توان و جذر

دانلود تحقیق توان و جذر

شما بازدید کنند محترم میتوانید با هزینه ی اندکی فایل (توان و جذر) را تهیه فرمایید. قسمتی از متن :   ‏توان و جذر ‏توان ‏توان‏ عملگری در ریاضی است که به صورت an ‏نوشته می‌شود، به a ‏پایه‏، و به n ‏هم ‏توان‏ یا ‏نما‏ یا ‏قوه‏ می‌گویند. وقتی n ‏عددی صحیح ‏باشد، پایه، n ... ...

دانلود جزوه تحلیل سازه 2 دانشگاه امیرکبیر استاد بنازاده

دانلود جزوه تحلیل سازه 2 دانشگاه امیرکبیر استاد بنازاده

جزوه + اسلایدهای تحلیل سازه 2 برای دانلود دانشگاه: صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) استاد: دکتر مهدی بنازاده فرمت: PDF پی دی اف - PPTX پاورپوینت نوع: تایپ شده کیفیت: بسیار عالی رشته: مهندسی عمران حجم: 105 مگابایت دانلود نمونه ... ...

گزارش کار محاسبه ویسکوزیته مایعها و محلولها

گزارش کار محاسبه ویسکوزیته مایعها و محلولها

محاسبه ویسکوزیته مایعها و محلولها   تئوری: مایعها و محلولها مانند گاز ها به هنگام جاری شدن مقاومتی از خود نشان می دهند که تحت عنوان ویسکوزیته با نا روانی مطاله می شود. برای محابه ویسکوزیته می توان از وسیله ای به نام کاپیلار استفاده کرد. برای محسبه ویسکوزیته آب ، ابتدا ... ...

جزوه کنترل خطی کنکوری استاد شیرین آبادی (طراح سوالات کنکور)

جزوه کنترل خطی کنکوری استاد شیرین آبادی (طراح سوالات کنکور)

جزوه کنترل خطی کنکوری استاد شیرین آبادی (طراح سوالات کنکور)   ... ...

تقویم اکسل سال 1403

تقویم اکسل سال 1403

تقویم اکسل سال 1403 دارای ستون های با قابلیت سرچ و دسته بندی: -یادآوری -پیگیری امور و کارهای شخصی -انبارداری -حسابداری -کنترل پروژه و فعالیتها - مناسب جهت کنترل امور روزانه و برنامه ریزی هفتگی و ماهانه -اعلام ایام تعطیلی و کلیه مناسبت ها -دارای سربرگ فریز شده به ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت تاسیسات برقی سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت تاسیسات برقی سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت تاسیسات برقی سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک کلیه ضرایب فهرست ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت تاسیسات مکانیکی سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت تاسیسات مکانیکی سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت تاسیسات مکانیکی سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک کلیه ضرایب ... ...

دانلود تحقیق در مورد معماری مدرن متاخر

دانلود تحقیق در مورد معماری مدرن متاخر

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : پاورپوینت نوع فایل :  powerpoint (.ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلاید : 53 اسلاید  قسمتی از متن powerpoint (.ppt) :    معماری مدرن متاخر www.parsdigishop.ir 1 دوره معماری مدرن متاخر را می توان از بعد از ... ...

توربو-شارژ

فرمت فایل: ورد - Word   کتاب سبز - قابل ویرایش )    تعداد صفحه : 13پر خورانی ( توربو شارژ) توضیح : دستگاه توربو شارژ (دستگاه پرخورانی توربینی ) ، توربینی است که با گاز اگزوز به حرکت در می آید و پروانه یک کمپرسور گریز از مرکز را به حرکت در می آورد . کمپرسور غالباً بین ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت ابنیه سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت ابنیه سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت ابنیه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک کلیه ضرایب فهرست ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما